Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Powiat Pruszkowski

Kolorowy pasek

Powiatowy Rzecznik Konsumentów -  Katarzyna Kucharska

 

e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat.pruszkow.pl
 

Adres do korespondencji: ul. Drzymały 30, 05-800 Pruszków

 

Tel: 22 738 14 50   Fax: 22 738 14 50

 

Miejsce urzędowania: Pruszków, ul. Drzymały 30, 

                                     pokój nr 102 (I piętro)


 

Udzielanie porad konsumenckich:  poniedziałek : godz. 9.00 - 17.00

                                                         wtorek: godz. 9.00 - 15.00

                                                         środa : godz. 9.00 - 15.00

                                                         czwartek: godz. 9.00 - 15.00

                                                         piątek: godz. 9.00 - 15.00

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów.

 

Podstawa prawna działalności:

 

  • ustawa z dn. 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 z 2007r. poz. 331)
  • ustawa z dn. 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 z 2001r. tekst jednolity poz. 1592 z p. zm.)
  • Statut Powiatu Pruszkowskiego (uchwała Rady Powiatu Pruszkowskiego nr 5/28 z dn. 23 lutego 1999 r. z p. zm.)
  • Uchwała Rady Powiatu Pruszkowskiego nr XXXIII/228/2001 z dn. 9 października 2001r.

 

Tryb załatwiania spraw:

 

Porady konsumenckie mieszkańcom powiatu pruszkowskiego udzielane są:

  • telefonicznie,
  • korespondencyjnie,
  • osobiście.

Wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach konsumenckich prowadzone jest na podstawie pisemnego podania wniesionego przez konsumenta (podanie musi być na piśmie, czyli złożone osobiście, za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej lub pocztą tradycyjną, a nie pocztą elektroniczną na adres e-mailowy rzecznika - tą drogą udzielane są porady).

 

Kompetencje rzecznika konsumentów:

Rzecznik konsumentów świadczy bezpłatną pomoc prawną mieszkańcom Powiatu w sprawach indywidualnych związanych z naruszeniem praw i interesów konsumentów.

 

Do kompetencji rzecznika konsumentów należy w szczególności

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  • wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się  postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  • występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,

Metadane

Źródło informacji:Michał Wałachowski
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:M.Wałachowski
Data wprowadzenia:2009-08-27 00:00:00
Opublikował:M.Wałachowski
Data publikacji:2009-08-27 00:00:00
Ostatnia zmiana:2017-08-02 08:25:42
Ilość wyświetleń:25720

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij